Eko elektrarny

JD jirkonf@seznam.cz
Středa Září 17 14:22:50 CEST 2008

Nejdrive zodpovim toto:

> A nechtel treba jen padesatku do kapsy?
>
> Ales Prochaska

S tim sme tak nejak pocitali a samozrejme to bylo v planu odmenit se treba i
stokorunou pri odchodu, pokud by nam dovolil si nejake ty kramy pobrat, ale
pokud na Vas nekdo spusti jak na malyho jardu hned ze startu a jeste
nevybiravym slovnikem, tak to pardon... Otocili sme se na pate a beze slova
odesli (coz bezne samozrejme nedelam, nejsem buran), hadat se s blbcem nema
cenu. Navic tam mel nejaky kamarady a podle toho co sme tak sledovali tak se
tim asi pred nema vytahl jakoze je frajer (sef nebo nekdo pred kym by musel
hrat takovy oficialni divadylko tam urcite nebyl, uz podle veku, obelceni a
chovani vsech co tam s nim sedeli a posrkavali lahvace, proste patecni idylka
v ekodvore)...

Dal afrika:

ano, nemaji penize - proto si jidlo nedovezou, neprestehujou se (pudou pesky
do evropy nebo do ameriky? co tam pak budou delat bez vzdelani - kdo by je u
nas zamestnal, kde by bydlel takovy clovek kdyby uz tu streku pesky urazil?)
a kdyz neni co zasit, neni co pestovat a sklizet.

Proc nepracujou? Kolik pracovnich nabidek myslite ze tam je? Vy by ste
pracoval treba za 1 dolar tydne kazdy den cely den? Jak muzou pracovat treba
jinde, kdyz je jich vetsina nevzdelana pripadne negramotna a na skoly opet
nejsou penize?

Jak jim pomoci - no predne prestat na tomto jejich stavu profitovat, prestat
profitovat z jejich diamatnu, jinych nerostnych bohatstvi a otrocke prace za
naprosto smesny peniz. Jenze to by nekdo prisel o sve vily, draha auta,
bazeny, palace, kokain, prostitutky a dalsi k zivotu nezbytne veci a
sluzby...

Posilat zadarmo potraviny pripadne poskytovat jinou pomoc samozrejme neni
dlouhodobe reseni, ale nez se dostanou aspon na takovou uroven ze prestanou
zbytecne umirat hlady, mela byt pro ostatni "vyspele" zeme takova pomoc
(vzdelani, lekarske vybaveni a lekari, zakladni potraviny ...)  spise nejakou
moralni povinnosti, pripadne otazkou lidskosti, ale dnes vsichni hledi jen na
$ a na africe a jejich obyvatelich (stejne jako na vsech co maji nejake
utrpeni at uz je to hlad, ples na hlave, nadvaha, nebo skvrnu na ubruse...)
se jich da vydelat nemalo. Takze stav, kdy by se odlepili od dna a postavili
na vlastni nohy, je NEZADOUCI. Proto sem o tom zacal. Stejne jako je
nezadouci vyrobit auto co nejezdi na ropu, ... Proto kdyz se v rozvojove zemi
uz postavi tovarna ktera zamestna ty lidi a oni se od toho dna nejak
dostanou, tak se zachvili tovarna zrusi a prestehuje nekam kde sou na tom
stejne jako byli driv tady, protoze tady uz se nespokojej s 1 dolarem za
tyden, chcou vic a tudiz prestanou byt zajimavou (levnou) pracovni silou.

Schvalne, dokazete si predstavit, ze by ste byl nucen se zitra prestehovat do
afriky a zustat tam bez jakehokoliv majetku, penez atd? Jak by ste pestoval
jidlo? V cem by ste bydlel? Co by ste si oblekl? Ano mel by ste vyhodu ve
vzdelani, ale predstavte si ze ste k tomu jeste negramotny, jake mate v
tomhle pripade vyhlidky? Ja bych se do takove situace dostat nechtel a
popravde asi bych behem mesice opravdu umrel hlady.

> Vzhledem k tomu, jak se chovají mezi sebou, tak jich bude víc a nás míň nebo
> spíš my nebudem...

Opet, jak by ste se choval Vy sam, kdyby Vam, Vasi zene a detem slo o zivot a
meli umrit hlady? Duvod proc "se tak nechovame mezi sebou tady v evrope" je
ten ze nam o zivot nejde, zijeme v pohodli a relativnim prepychu.

JDrozd

Opet omluva za OT, ale tahle otazka mi proste neni lhostejna zvlast kdyz nekdo
porovnava lidi v bezvychodne situaci se zdejsi statem dotovanou vetsinovou
mensinou. Prosim pripadne zajemce o diskusi na toto tema aby radeji
odpovidali primo soukrome, at tu s takovym OT zbytecne neprudime ostatni.

---