Hybridni auta

petrkubac petrkubac@802.cz
Středa Září 17 12:25:20 CEST 2008

chovaji

> To je prosím z které scifi knížky?

Jasne, ze to je trosku provokace, ale historie nas uci, ze myslenkova
setrvacnost techniku je neuveritelna - predstava Auta v roce 1890 byla - kun
se nahradi motorem ale kocar je osveceny - necha se beze zmeny - a taky ty
auta vypadaly (a vyrabely se) podle toho ...

My ted v roce 2008 uvazujeme stejne spalovaci motor se nahradi - cim vlastne?
ale ostani veci jsou osvedcene takze jinak se nezmeni nic .... ale pravda je
ta, ze mozna se dozijeme, ze se naopak zmeni vsechno .... a otazka jaky je
dojezd na jake palivo se stane nepodstatnou

Prave tento predpoklad, ze zmenime zakladni technologii na ktere stoji
doprava - to jest motor - a ono se nic dalsiho nestane je nesmysl

Priklad mysleni v krabici - odevzdam svoji dobrou vymmenou baterku a kdovi
jakou dostanu a jeste za to budu platit ..... tohle je videni baterky jako
majetku, ale co kdyz vidim baterku jako obal na energii - ala propanova bomba
- kazda ma chip, ktery monitoruje kapacitu, kdyz klesne pod normu tak se
vyradi a plati se jenom za kilovathodiny protekle motorem - i pak by to bylo
nespravedlive ?

ATD ATD - chctete li vedet jak mozna bude svet vypadat ctete (dobrou) Sci-Fi,
protoze inzenyri podvedome vidi budoucnot jako linearni extrapolaci
soucasnosti, coz je v case delsim nez 3-5 let vetsinou chybne

Zdravi Petr Kubac