Hybridni auta

petrkubac petrkubac@802.cz
Středa Září 17 10:19:19 CEST 2008


> Dobijeni baterek se da resit i jinak nez u benzinek, dobijeci stanice
> se vejde treba do vlastni garaze nebo do parkovacich hodin na ulici. 
> I kdyz tady bude problem asi s prikonem, dobit takovych 200 kWh pres 
> noc je na domovni rozvody docela napor. Jestli to bude delat kazdy 
> tak to znamena uplne nove zadratovat vsechna mesta.

Podle mne otazka dojezdu elektromobilu se da resit uplne jinak a daleko 
komplexneji 

Predstavte si ze treba vsechny sloupy verejneho osvetleni ve meste maji na 
sobe napsane cislo - vy poslete SMS s timhle cislem za 5minut dojede k tomu 
kandelabru roboticky taxik, ktery se dopsud nekde dobijel v garazi vy 
nasednete, natukate cislo konta a cil cesty a taxik vas tam doveze (a strhne 
si prachy), pak vystoupite a vice vas nezajima - roboti se (tradicne) chovaji 
slusneji nez lidi, takze doprava je plynula vsichni jedou na maximu povolenem 
predpisy, dodrzuji vzdalenosti a WIFINou se predem informuji - klasicka - 
gaunery provozovana taxisluzba pochopitelne uz neexistuje, verejna doprava 
jako tramvaje a metro v omezene mire ano. Jedini kdo maji obcas pravo ridit 
volantem jsou hasici, a sanitky (policajti ne pro ty jsou i dnes predpisy moc 
slozite). 
Mezimestska doprava se deje vlaky, ktere jsou elektricke, robotizovane, mensi 
rychlejsi a jezdi v castejsich intervalech - ktere diky naprogramovane kazni 
robotu a vzajemnem WIFI informovani neni problem dodrzet rozestup vlaku na 
zeleznici treba 10 - 15 minut i bez signalizace kolem trati a pri rychlostech 
ve stovkach KM/H. 

Tohle je podle mne progresivni reseni, bohuzel spise pro obyc. lidi, nikoliv 
pro chudaky, kteri jak nejedou z prace 200 na cervenou tak s nimi v doma  
posteli nic neni.  

Zdravi Pert Kubac

 

  
 



Další informace o konferenci Hw-list