Hybridni auta
Pavel Kadečka
pavel.kadecka@gmail.com
Středa Září 17 07:14:36 CEST 2008
2008/9/16 petrkubac <petrkubac@802.cz>:
> Nejsem si jisty jestli otazka hybridnich aut neni de facto stretem mezi
> komercnimi zajmy automobilek, technickymi moznostmi a potrebami vrrejnosti
>
> U nas ve FM se nedavno daval do srotu elektromotor ve valcovne, ktery jel
> bez servisu nepretrzite od roku 1900 !!!!!!!
> Prazsky dopravni podnik vlastni krizikovy tramvaje z roku 1908 s puvodnimi
> motory - tedy cisty elektromobil = jeno auto za zivot = konec automobiloveho
> prumyslu, proto se automobilky ani nesnazi jit cestou vyvoje baterii s
> dostatecnou hustotou energie, spise misto starteru namontuje motor ktery
> snese vice nez 15 sekund plne zateze, k tomu se daji baterie na 5 minut
> provozu a je hybrid ktery je sice z 95% uplne normalni auto na fosilni
> paliva ale opticky to vypada jako EKO.
>
> Vrele doporucuju shlednout treba na Youtube dokument "Who killed electirc
> car " o tom jak si General motors uvedomili komercni silu elektromobilu a
> jak se ji zalekli
>
> Stejne jediny druh dopravy, ktery principialne ma smysl jsou elektricke
> vlaky - drat jde z jaderne elektrarny az do lokomotivy zadne baterky ani
> jine (nez nezbytne) ztraty v ceste.
Výborná myšlenka, ještě kdyby ČD nebyl ztrátovej podnik, dokázal si na
sebe vydělat i bez dotací a nakonec aby elektrifikoval úplně všechny
tratě - do dneška je nemalý části jezděj jenom naftový vláčky
(případně historická parní lokomotiva).
Pavel Kadečka.
Další informace o konferenci Hw-list