****SPAM(5.0)**** RE: Hybridni auta

gatilo gatilo@centrum.cz
Středa Září 17 01:33:14 CEST 2008


 17.9.2008, 1:31:17

Treba nejak takto ?
Normalne budete jezdit na suplik s baterkama, a na dovosku v
chorvatsku si pujcite suplik s palivovejma clankama.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Vláďa Anděl napsal:

> Už za dob dostavníků byly stanice, kde se měnily koně.Byl by takový problém
> zřídit síť stanic kde by měnili šuplík s baterkama? Nějak se to bude muset
> řešit. To nabíjení se asi na únosnou dobu zkrátit nedá.
> Anděl
> ----- Original Message ----- 
> From: "Tomáš Koželuh" <mr.death@ipq.cz>
> To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
> Sent: Wednesday, September 17, 2008 1:01 AM
> Subject: ****SPAM(5.0)**** RE: Hybridni auta


> Dokud takový auto nebude mít dojezd 2000km nebo nabití nebude trvat 10
> minut, tak je 300km zoufale málo. To dojedu z Brna do Prahy a tam pak budu
> minimálně tři nebo čtyři hodiny čekat, než se budu moct dostat zpátky do
> Brna.

>> -----Original Message-----
>> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
>> Behalf Of Vláďa Anděl
>> Sent: Wednesday, September 17, 2008 12:39 AM
>>
>> No pochopitelně, motor má mnohem vyšší otáčky. Vychází to z rozměrů mg.
>> obvodu. Otáčky motoru jsou omezeny odstředivou sílou a kroutící moment
>> max.
>> sycením (na železe toho moc nevylepšíte), plochou pólových nástavců a
>> průměrem.
>> Ale co je zajímavé, převody u elektrických a dieselelektrických
>> lokomotiv
>> jsou pevné, u dieselelektrických se změna převodu dělá změnou buzení
>> trakčního dynama.
>> 1. Lokomotiva MUSÍ být těžká aby měla sílu. Proto nevadí když jsou
>> trakčáky
>> větší. Vynecháním převodovky se konstrukce velmi zjednoduší.
>> 2. využitelná síla je omezena třením kolo - kolejnice, lokomotiva
>> nemůže
>> akcelerovat jako auto. Proto není důvod zvyšovat převodovkou sílu při
>> malých
>> rychlostech. Pro zvýšení síly při rozjezdu stačí plně nabudit motory,
>> při
>> vyšší rychlosti se omezuje buzení shuntovacím odporem.
>> U auta je všechno jinak - elektromotor musí být lehký, proto se používá
>> klasická převodovka.
>>
>> Hybridní auto by se mi taky líbilo, ale jiné než co se dělá. Na ČVUT
>> snad
>> před rokem vyvinuli vibrační spalovací motor použitelný pouze pro
>> výrobu el.
>> energie. Motor je vzhledem k výkonu malý a lehký, s velkou účinností.
>> Takže
>> hybridní auto jako elektromobil (s velkýma baterkama) a s nouzovým
>> malým
>> spalovacím motorem pro případ že překročíme max. dojezd na baterky.
>> Jinak si
>> myslím že ty nové nehořlavé Li-on baterky, na jejichž vývoji se
>> intenzivně
>> pracuje (mají prý 2x vyšší hustotu energie než běžné Li-on) udělají v
>> dopravě revoluci. Mám dojem že kdysi představený sporťák Tesla motors
>> už je
>> používá (alespoň říkali něco o vylepšených Li-on), dojezd na jedno
>> nabití
>> cca 300 km.

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 




Další informace o konferenci Hw-list