[OT] Servis klimatizace - unik

azehw azehw@volny.cz
Úterý Září 16 20:22:44 CEST 2008

MessageZálezí na tom, zda uniká kapalina nebo plyn. Plyn rozhodne neuniká "symetricky", R407c je tríslozkové chladivo a podle mého názozu a zkuseností nejdríve uniká R32 a R125 (coz je 50/50 R410a).
Bude-li vyssí podíl zbývajícího R134a, snízí se výkon, ale jinak se nic nestane. Tezko ríct, kolik uniklo. Zjistit by se to dalo jen úplným odsáním, ale i tak neco zustane v oleji.
AZE

  ----- Original Message -----
  From: Jaroslav Buchta
  To: 'HW-news'
  Sent: Tuesday, September 16, 2008 8:12 AM
  Subject: [OT] Servis klimatizace - unik

  Zdravim, mam uz rok experimentalni klimu SENCOR SAC2400 pripojenou na deskovy vymenik a do podlah, v lete jsem zjistil unik v jednom ze sroubovanych spoju, maly ale prece (podle mastneho fleku na zdi), utahovani nepomahalo, takze jsem to musel resit radikalneji. Zjistil jsem, ze neni problem nahnat chladivo do vnejsi jednotky a tu uzavrit, nakonec je venku takova zima, ze tam skoro vsechno bylo, opravil jsem spoj a doplnil asi 300g, (neuteklo vsechno, fungovala ale s malym vykonem), asi to jeste kapku bude chtit, uvidim, az se ochladi.
  Co me zajima je, jak se asi na naplni R407C projevila dlouhodoba destilace, chtelo by to vymenit celou napln, nebo je mozne, ze ty slozky utikaly nejak symetricky? IMHO funguje normalne, celkovou napln odhaduju na 1.5kg.