vodikovy tyratron (bylo: Elektronicka ochrana sym. zdroje)

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Září 15 22:33:32 CEST 2008

v drogerii nemaju, ale polovodicovym nastupcom tyratronu je tyristor,
ten uz maju ;-)

Ochrana funguje presne ako som pisal. Ucelom je ochranit klystron ak v
nom preskoci obluk. Povolena nedestrukcna energia je nieco do 10J, co sa
da porovnat s tym testovacim dratikom.
Maju na to pripraveny taky testovaci pristroj, kde je nastaveny ten
kusok dratu. Spagatom z bezpecnej vzdialenosti vytiahnu blokovaci kolik,
spadne taka packa a pripoji napatie na dratik. Dratik urobi puk,
kondenzator a cela vysokonapatova aparatura o hmotnosti asi 500kg za
znacnych zvukovych efektov poskoci o par centimetrov a je to :-)
b.