Elektronicka ochrana sym. zdroje

dasl@tchibo.cz dasl@tchibo.cz
Pondělí Září 15 15:48:11 CEST 2008

Zdravím diskutující.

Mám takový problém, potřeboval bych udělat na výstupu symetrického stabilizovaného zdroje
elektronickou ochranu proti přepětí, ke kterému by mohlo eventuelně
dojít v případě nějaké poruchy (např. proražení trafa, vada stabilizátoru apod.).

Ideální fukce by byla, aby se odpojil výstup obou větví (při poruše na kterékoliv z nich) resp. napětí kleslo k nule
a přitom by tato ochrana byla "vratná", tj. při návratu napětí pod určenou mez
by se výstup opět připojil, nejlépe plynule.

Můžete mě prosím nasměrovat jak na to, případně poskytnout schéma takového zdroje
nebo odkaz na internet kde se vyskytuje ? Jak to nejlépe elegantně řešit ?

Děkuji předem za nápady.

D.Š.