LHC: 2. beam presiel

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Sobota Září 13 22:30:12 CEST 2008

no neviem ako to bolo prezentovane v televizii, ale cierne diery nebudu
skor ako o par mesiacov... V stredu sa to cele slavnostne spustilo a
teraz to rozbiehame. Uz nam cirkuluje druhy zvazok viacmenej neobmedzene
dlho. Dnes sme mali zacat nastavovat prvy zvazok ale koli technickym
problemom sa to zatial neda.
Ked to cele pojde treba nastavit obidva ringy tak aby dochadzalo k
zrazkam v miestach experimentov. Az potom bude mozne prekrizit obidva
zvazky aby sa zrazili, a aj to je tam zatial len jeden bunch, takze je
zaplnena len 1/3564-tina kapacity a aj to s intenzitou asi 100x nizsou
aka je planovana.
Dajte nam cas, znicit zemegulu nie je take jednoduche ako sa laickej
verejnosti prezentuje :-))
b.