Zenerky - nefunkcni, mereni atd..

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Pátek Září 12 20:48:03 CEST 2008

Tak tomu vazne neni.
A spravny zdroj, pokud ma nastaveno 50mA proste vic neda ani milisekundu.
Proste proud se zacina zvedat, a v momente kdy prekroci 50 mA zacne
regulacni tranzistor zmensovat vystupni napeti, protoze zjistuje ubytek
na mericim bocniku.
V zadnem pripade tam netece maximalni proud, co je schopen zdroj dodat.

Laboratorni zdroj, ktery ma na vystupnich svorkach kondik ( nedej boze v
radu stovek M ), nebo ktery reguluje tak, jak popisujes  je smejd,
kterej  by mi nesmel do dilny.
Jestlize nastavim na zdroji 20V a proud 20mA (treba  abych mohl zkouset
LEDku, nebo nekolik v serii )  a on me pri pripojeni spolehlive
odpraskne zarizeni
( LED )  tak je neco spatne....
Dalsi priklad s kondem na vystupnich svorkach ( dejme tomu 100 M ) .
Ozivuju modul, kde obycejne  tranzistory treba typu BCxxx spinaji treba
v kolektoru rele.
Napajim to cele 24 V proudove omezeni nastaveno na  dvojnasobny proud
rele dejme tomu 100mA. Bezpecny proud, ktery neznici zadny z prechodu
tranzistoru v propustnem smeru.  Pak v napajenem modulu  aktivuji
sepnuti  toho tranzistoru ( treba vystup z CMOS)  Na  DPS je dejme tomu
zkrat na civce rele.
 Co se stane??  Tranzistor pri sepnuti zkratuje napajeci napeti, ale
protoze je tam kondik 100M nabity na 24 V spolehlive ten tranzistor
proud z kondu znici.
K cemu je takovy laboratorni zdroj....?
A to nemluvim o tom, ze potenciometrem stahnu napeti ze svorek z 30 na
5  V a ono mi tam to napeti jeste nejakou dobu drzi, diky tomu kondu.
Nebo je tam taky "vybijeci odpor" ?  :-(

Impedanci toho laboratorniho zdroje nemuze proste delat kondik na
vystupnich svorkach.