amatérské orientační měření EMC

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Pátek Září 12 08:49:47 CEST 2008

Dobrý den
Ladím teď flyback zdrojík na ostré desce (předcházel bastl na univerzálce) a
protože už s jeho funkcí začínám být pomalu spokojený, začínám uvažovat,
zda-li bych to zařízení, pro které jsem se snažil navrhnout desku co
nejzodpovědněji, které jednou bude muset projít EMC atestem, nemohl nějak
soukromě a bez nároku na přesnost změřit sám.
Vycházím z toho, že osciloskop co v práci mám má možnost počítat harmonickou
analýzu a tak bych řekl, že potřebuji anténu, její přizpůsobení/zesílení
vstupu osciloskopu + případně místo s nízkým šumem pozadí.

Dal by se někde nějaký ten mezixicht mezi osc. a anténu a anténa pořídit, nebo
zapůjčit? Stavět to nemá smysl, pak bych nevěděl co měřím, jestli zdroj nebo
anténu.

Je to spíš taková teoretická otázka, není nutné to nakonec páchat, spíš by mne
jen zajímalo, zda-li je něco takového vůbec možné.

Díky
Jakub Ladman