[OT] Tlak v PB flasce?

k.novo k.novo@seznam.cz
Čtvrtek Září 11 21:54:46 CEST 2008

Asi blbe vysvetluji.
Pokud se podivam na stranky gce http://www.gce.cz/redukcni-ventily.html
najdu u redukcaku na kysik uveden vstupni tlak 200baru coz je jmenovity tlak naktery se plni flasky s kyslikem, jinak receno tlak pri teplote 25C. Jeste jinak receno, uvedeny vstupni tlak je tlak ktery "najdu" v nove plne lahvi.

U redukcaku na PB je uveden vstupni tlak 25baru a pritom, v nove plne lahvi za beznych podminek , podle vseho neni 25baru, ale jen 6-8.
Jasne?
Jinak receno neni mi jasne, proc u redukcaku na PB uvadi 25baru, vysvetlit to tlakem v lahvi na slunci nejde, kyslik ma na slunci take vice nez 200...

>Tak ted fakt netusim, ktera bije. U obou mate predepsany jmenovity tlak
- u kazdeho jiny protoze v kazde flasce je ten tlak jiny - je zbytecne
delat PB redukcak na 200bary kdyz tam ten tlak nikdy nebude.

Musite brat v potaz, ze kazdej ten plyn ci tak smes ma jine teploty varu
a i jinej fazovej diagram (tady si to jen tipuji). Proto ma kazda flaska
jinej tlak pri stejne teplote.

Radek Vicek