Lednicka z peltieru

Petr Simek psimek@jcu.cz
Čtvrtek Září 11 21:41:57 CEST 2008

On Thu, 11 Sep 2008, Serych Jakub wrote:

> 3) Jak se da stanovit (nebo aspon odhadnout) vykon potrebny pro uchlazeni
> rekneme polystyrenove krabicky na dve 1,5 litrove PET flasky na tu pici
> teplotu?

Pokud znate merny tepelny odpor izolace kterou chcete pouzit, tak z plochy
a tloustky a rozdilu teplot vyjde potrebny chladici vykon.

> 4) Nezkousel uz nekdo neco takoveho stavet?

Myslim ze to neni dobry napad. Osobne jsme dospel k presvedceni ze stavet
se vyplati jen veci ktere se nedaji bezne koupit. Lednicka s peltiery se
necha koupit za par stovek, ja bych to nestavel.

Ale stejne bych preferoval klasickou lednicku, ta peltierka je dobra tak
do auta kde neni misto, ale do kanclu nejakou klasiku. Ty peltiery maji
vetraky a subjektivne mi pripadaji hlucnejsi nez klasika s kompresorem.
Klasicka i mala lednicka miva maly mrazak a slusny chladici vykon, prijde
mi mnohem uzitecnejsi.