Lednicka z peltieru

Serych Jakub Serych@panska.cz
Čtvrtek Září 11 16:15:08 CEST 2008

Vzhledem k tomu, ze mi nikdo lednicku nekoupi (a ani by se mi sem nevesla)
uvazuji o tom, ze bych si do kanclu nejakou minilednicku vyrobil z peltiera.
Jde mi o chlazeni jedne az dvou PETflasek s nejakym pitim na teplotu
prijemnou k piti (kolem 10°C).
Napriklad v GESu maji pomerne siroky vyber peltieru o prikonu od zhruba 16W
do 90W v cenach do cca 200Kc. Zajimalo by me k tomu nekolik veci:

1) Clanky maji uvadena vcelku exoticka napeti (napr 8,1V, 14,5V, 15,4V atd).
Predstavoval jsem si, ze bych to napajel ze stareho PC zdroje. Co se stane,
kdyz budu treba 14,5V clanek napajet pouhymi 12V? Bude fungovat jen
"linearne" mene nebo bude fungovat nejak vyrazne "nelinearne" mene nebo
nebude fungovat vubec?

2) Prikon clanku evidentne neni totozny s tepelnym vykonem, ktery clanek
dokaze "pumpovat". Jaka byva tak ucinnost takovych clanku, a jak je zavisla
na kvalite chlazeni horke strany (tam si predstavuji nejaky masivnejsi
procesorovy chladic s prislusnym vetrackem?

3) Jak se da stanovit (nebo aspon odhadnout) vykon potrebny pro uchlazeni
rekneme polystyrenove krabicky na dve 1,5 litrove PET flasky na tu pici
teplotu?

4) Nezkousel uz nekdo neco takoveho stavet?

Diky za pripadne informace

Jakub Serych