Ucinnost transformatoru bylo Trafa od SOS?

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Středa Září 10 09:47:42 CEST 2008

2008/9/10  <j.Krajinka@seznam.cz>:
> Se zajmem jsem si precetl vlakno o transformatorech od SOS a zamyslel se nad ucinnosti trasforatoru
>
> mini toroid 1.6VA od Amveca ma proud naprazdno 1mA, ucinnost 77%
> mini UI 1.5VA od Mirra ma proud naprazdno 15mA, ucinost vyrobce taji, ale predpokladejme 45%
>
> udaje o proudu na prazdno jou celkem o nicem, predpokladejme trvaly provoz a odber 100mA tzn rocni vykon 5.3kWh
> cemuz bude u toroidu odpovidat rocni odber 6.5kWh a 8.2 u UI trafa.
> Financne pri cene kWh 4Kc  26Kc / 33Kc /rok suma sumarum rocni uspora 7Kc pokud je toroid o 220Kc drazsi je prosta navratnost investice 31 let.
> [...]

Význam to má asi jen když by zařízení dost topilo - pak je výhoda, že
bude vlastní trafo topit minimálně. (Spínanej zdroj by taky topil
málo, ale jednak bude stát možná stejně jako ten toroid a druhak asi
má menší životnost).

Pavel Kadečka.