OT: Octave

Galloth lordgalloth@gmail.com
Pondělí Září 8 21:54:00 CEST 2008

Co se tyce pouzitelnosti Octave, musite si to otestovat sam. Rozhodne
ale nefunguje tak, ze prekopirujete m soubory s matlabu do octavu a
vsechno bude v poradku. Bracha s octavem obcas dela a vysledky s toho
vytriska. A kdyz mu neco nejde, vetsinou zjisti, ze se to dalo delat
jinak aby to slo. Tusim mel problem, ze kdyz se snazil prolozit
nejakou jejich silenou fyzikalni zavislost jeste silenejsi krivkou,
tak mu octave padal . Pak ale odnekud sehnal jinou funkci ktera uz to
umela. Takze pouzit se to da, jen to chce cas a trpelivost na prechod.

Co se tyce GUI, tak ja treba jak matlab tak octave (nepouzivam je teda
moc) pouzivam tak, ze si vzdycky pisi scripty do textaku a ty si pak
spoustim. V octavu pak maximalne skousim jeden nebo dva prikazy ktere
pak do toho scriptu prehodim (abych nemusel vzdy projit cele). Jak
rikam nepouzivam to moc, takze se mi nevyplati s tim nejak slozite
elaborovat.

Obrovska vyhoda, alespon pro mne je pak v tom ze si muzu delat pres
ssh s privatu, kde mam pripojeni od ufona (v praxi srovnatelne s
pripojenim GPRS u t-mobile). Navicmi s toho automaticky vznika script,
ktery umi rpovest pozadovanoucinnost, coz je pro mne take docela
vyhoda, protoze vetsinou kdyz uz neco delam, tak to pak chci opakovat
na vice souborech.

V zadnem pripade Vam nechci nic vnucovat, jen posilam sve osobni
zkusenosti s tim, jak octave pouzivam. Nevim na co to budete
potrebovat vy a pripoustim, ze pro Vas pouziti to takhle vubec jit
nemusi. Vim, ze jsem na Vasi otazku odpovedel pouze castecne, a druha
cast toho co jsem napsal Vasi otazku nepokryva, ale treba Vam to
pomuze.

Honza