Jaky delic pro AD prevodnik

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Neděle Září 7 17:26:58 CEST 2008

Nenašel jsem to úplně vědecky odvozeno, takže to prozatím musí stačit
takhle. V první fázi jsou zapojeny kondenzátory sériově mezi vstupní
napětí a výstupní napětí je odebíráno ze spodního kondíku. V druhé fázi
jsou odpojeny od zdroje a zapojeny sériově a oba se vybíjejí do zátěže.
Vtip je myslím především v tom, že při kapacitě kolem 10uF a vstupním
napětí 10V vychází náboj na každém kondenzátoru Q = CU =  5 *  10u =
50uC. A při výstupním proudu 100nA se odevzdá ve druhé fázi do zátěže
(při frekvenci 100kHz) náboj pouze Q = I*t = 100n * 1/100k = 1pC, čímž
poklesne napětí na U = (50u - 1p) / 10u = 4,999 999 9. No a při fázi
nabíjení jsou sice kondenzátory zapojeny sériově a měli by se chovat
jako kapacitní dělič, ale jelikož se tato fáze střídá rychle s fází, kdy
jsou zapojeny paralelně (a tudíž mají stejné napětí), tak se nikdy
nestačí napětí na obou odchýlit od Ucc/2 (dá se také odvodit přes
náboj). Tohle jsem úplně nedostudoval, ale na netu je to určitě někde
pěkně vysvětleno (např. hned první odkaz je na článek na IEEE, kam jistě
máte přístup).

OH

Daniel Valuch napsal(a):
> urcite, toto ma celkom zaujima...

Jabber: Iguaner@jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |