Jaky delic pro AD prevodnik

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Neděle Září 7 10:02:25 CEST 2008

> Protoze me do docela zaujalo, koukal jsem se do nejakych datasheetu
> pro PICy, ale mel jsem tam problem najit parametry ADC, tak jsem se
> mrknul na ATMEGA8. Nepredpokladam ze by se to muselo nejak vyzname
> lisit: rozliseni 10 bitu, "absolutni presnost" (vyjma reference)
> 3LSB. Pravda je, ze interni reference by vhledem k rozptylu nestacila,

Namátkou jsem vybral PIC18F4520, v DS je uvedeno rozlišení 10bit a
všechny chyby (integrální a diferenciální nelinearita, chyba offsetu a
zesílení) jsou menší než +-1LSB.

Interní napěťovou referenci použitelnou pro měření nemá. Referencí je
buď napájecí napětí nebo externě připojené napětí. Pro napájení se dá
použít např. můj oblíbený stabilizátor LP2950 (low drop, 1% nebo 0.5%
přesnost, není háklivý na kondenzátory).

Původní dotaz zněl na měření napětí 6V s chybou max 0,1V. Myslím že při
použití LP2950AC nebo jiné srovnatelné reference a vstupního děliče
dejme tomu 4k7/4k7 0,1% by v tom neměl být problém (údaj z datasheetu:
Recommended Impedance of Analog Voltage Source: 2,5kOhm).
Pokud ta přesnost není absolutně kritická, dá se celkem spolehnout na
to, že dnešní 1% odpory mají ve skutečnosti přesnost tak o řád lepší,
tedy možná by ani nemusely být ty odpory 0.1%. Teplotní koeficient není
třeba příliš rešit, pokud jsou odpory fyzicky u sebe.

Lukáš Grepl