OT: Mereni obdelnikoveho napeti na vystupu menice

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Úterý Září 2 19:50:10 CEST 2008

> Ono to vychazi bez ohledu na pomer T1 a T2,
> pouze staci aby ABS(U1) = ABS(U2).

Saša změřila na osciloskopu mezivrcholovou hodnotu napětí a neuvedla
další podrobnosti o měření, proto vycházím z toho, že známe jen Upp. Aby
platilo, že Uef=Upp/2, tedy Uef=abs(U1-U2)/2, tak potom musí obecně platit:

U1^2*(p1-1/4)+U2^2*(p2-1/4)+U1*U2/2=0,
kde p1=T1/(T1+T2) a p2=T2/(T1+T2).

Z toho se dají vybrat různé konkrétní podmínky měření. Já jsem vybral
p1=p2 a Uavg=0 (z těch dvou vyplývá U1=-U2), protože mi to přišlo
přirozené k dané úloze a dá se to snadno ověřit. Vámi uvedené
abs(U1)=abs(U2) je také postačující podmínka a možná i názornější,
záleží na úhlu pohledu.

Lukáš Grepl