[OT] Pameti pro PC

Bitovod hw@prelude.cz
Pondělí Září 1 22:18:26 CEST 2008

Tak jak to tak vypada, tak jsem si trochu nabehnul...

Koupil jsem dva moduly Kingston 1GB, 800MHz, CL5, nacpal je do notebooku,
zapnul... a nic. Cerna obrazovka, parkrat zamrkal disk a dal uz nic, zadne
pipani, zadne protesty.

Postupnym prohazovanim jsem dospel k zajimavemu zaveru: Oba nove moduly jsou
v podarku - kdyz osadim jen libovolny jeden do libovolneho slotu, pak NB
najede a pameti opravdu jedou na 400MHz. Bez problemu se to rozbehne, i kdyz
v jednom (kteremkoli) slotu necham jeden puvodni 512MB modul a doplnim ho
jednim novym 1GB, akorat to pak jede podle tech puvodnich pameti na 233Mhz.

Zaver: Oba nove moduly jsou v poradku, kazdy z nich v notebooku funguje.
Notebook je v poradku, funguji mu oba sloty. Akorat teda ta vzajemna
kombinace nejak nefunguje. Proste: "Chodi to dobre, ale neseje to" :)
Vyrobce chipsetu se dusuje, ze taktovat pameti na 800 umi.

Na netu jsem po chvil patrani nasel postesk nekolika lidi, ze maji podobny
problem s 2x1GB pameti (akorat ze vetsinou meli 667MHz), ovsem reseni jsem k
tomu uz nenasel zadne. Samozrejme jsem v notebooku vyzkousel ruzne BIOSy od
aktualniho az po aktualni-3, a bez uspechu.

Nepotkal jste nekdo podobny problem?

Diky za kazdou pomoc.

Pavel Kutina