RE: Mobilní telefony

DeeJay deejay@email.cz
Pondělí Září 1 19:54:20 CEST 2008

Musim s vami souhlasit - ono zkusit reverzně zinženýrovat fw. telefonu
nebude žádná sranda. Možná by bylo rozumné navštívit nějaký ten bazar na
nakoupit několik pokusných 5110tek , C35tek atd... jsou to modely ,které
jsou pomerne dobre zdokumentované a tam by se mohlo začít.
S novými telefony bude asi opravdu nejlepší komunikovat přes systémák a
případně dobastlit nejaké MCU. Upravy HW podle me u ted prodavaných modelu
nejsou možné  - ono v podstatě levné modely nejdou bez destrukce ani
rozebrat. Nejaké rozpitvání firmwaru o velikosti několik desítekmega je spíš
scifi :-)
Nekteré věci se dají sehnat na ruských webech, kluci v rusku se snaží :-)

DJ

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Serych Jakub
Sent: Monday, September 01, 2008 6:47 PM
To: HW-news
Subject: RE: Mobilní telefony

Poslu Vam privatne svoji prezentaci, kterou pouzivam pro vyuku predmetu
Mobilni sit GSM na stredni skole. Tam najdete myslim dobry uvod o tom, co
mobilni sit je, jak pracuje a co asi tak mobil musi delat.
Ale osobne si myslim, ze Vami navrhovane prime HW stourani se v mobilu
nepovede k nicemu konstruktivnimu ale naopak destruktivnimu. Svaby v
mobilech
maji radove stovky "nozicek" (ve skutecnosti kontaktnich cinovych kulicek)
pod sebou, cele je to na mnohavrstve desce a silene titerne, vf cast je
navic
pod plechovym stinenim, takze k vetsine veci se vubec nedostanete. Take k
tomu nikde nesezenete schema. Procesory v mobilech jsou vykonna DSPcka se
specifickymi algoritmy pro mobilni sit natvrdo naprogramovanymi primo "v
kremiku" takze na nic jineho se vam stejne nepodari to zuzitkovat i kdyby se
vam nakrasne podarilo to cele odpajet a udelat si na to svoji bastldesku (to
je stejne jen teoreticka rovina, protoze v amaterskych podminkach se to neda
zvladnout).
Rozumna cinnost, ktera se da s mobilem delat zacina od jeho konektoru smerem
ven. Cili vyrobit z mobilu treba dalkove ovladani akumulacek na chalupe nebo
nejakou jednoduchou zabezpecovacku, ktera posle SMS, kdyz je narusen nejaky
prostor atd.

Nicmene bastleni a zvidavemu stourani zdar

Jakub Serych