433MHz moduly TX-SAW433 + RX BC-NBK jak na ne?

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Říjen 31 10:50:00 CET 2008

Nahodilý příjem - Je to vlastnost. Pokud se prostě delší dobu (snad desítky
ms) nic neděje, rozhodovací úroveň popojede tak, aby se něco dělo:-)

Přívodní dráty - Ano, vadí. Ale pro základní vyzkoušení stačí i kontaktní
pole, možná jsou potřeba i blokovací kondenzátory (ale bez nich jsem to
nezkoušel, prostě jich v každém poli mám trvale několik) a přívod k nim
dostatečně krátký (mě by to nikdy nenapadlo, ale zjistil jsem, že spousta
lidí používá nepochopitelně dlouhé propojky).

Sériák chodí, pokud:

- Běží kontimuální přenos dat, nejlépe rychlostí 2-5 kBd.
- Je pro moduly invertován. Např. přenos 4800 Bd mezi PC chodí bez dalšího
HW po celém bytě. Není-li komunikace trvalá, občas se kazí první znaky (ale
řádově méně než bez inverze).
- Krátké přenosy musí mít zaváděcí sekvenci, nejlépe se střídou okolo 0,5 a
při příjmu nesmí vadit ztráta začátku.

PH

From: "Miroslav Kolinsky" <m.kolinsky@seznam.cz>
Dnes jsem koupil v GESu moduly TX-SAW433 + RX BC-NBK. Zapojil jsem si je
na napajivem poli s dvema AVR. Bohuzel je nemuzu rozjet. Vim ze se ma
pouzivat modulace Manchester (to zkusim asi zitra), ale videl jsem i
reseni s jinymi moduly tak, ze byly pripojeny na seriak. Tak pres seriak
mi nechodi (rychlosti 300 ani 1200baud). Bohuzel nemam osciloskop, ale
podle indikacni LED porad neco nahodile prijima i kdyz vysilaci modul
nevysila. Je to vlastnost, nebo chyba? Jak velka jepravdepodobnost, ze
to zpusobuje nevhodne udelane napajeni na nepajivem poli (smycky, dlouhe
privody, volne draty...)? Pro jistotu to napajim z baterii a odpojuji od
programatoru. Mate nekdo zkusenost? Mate nekdo napsanou nejakou knihovnu
pro tyto moduly, nebo pro jine kompatibilni? Existuje kniha od BEN, kde
je popisuji, ale v dohledne dobe ji nesezenu.
Vite o nejakem clanku, ktery by popisoval tyto nebo podobne moduly?
Nemam  velkou predstavu co od toho cekat, na co si dat pozor a jak je
pouzivat.
DataSHIT od vyrobce neuvadi skoro nic.