PC pro vyvojarinu

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Říjen 30 15:12:23 CET 2008

>No s AMD je to smutné, ale doufám že se z toho vyhrabe. Byla by jí škoda.
Celkem souhlasim

>S tím výkonem na watt nemáš pravdu v embedded systémech, tam je intel
propadající (atom X geode X via nano).
Zde naopak nikolivek  z vyseuvedenych ma Atom s prehledem nejlepší vykon na
wat, je vykonejsi nez Geode, ma teda nizsi vykon nez VIA, ale za vyrazne
nizsi spotřeby, kupodivu ma Atom i nejnizsi cenu.
Jina by byla situace,pokud bychom hodnotili celou platformu, Intel zatím k
Atomu nemá adekvatni chipset a nabizi ho s starickym 130nm 940, která holt
zere jak prokopnuta, nastala tak paradoxni situlace, kdy je na MB pasivne
chlazeny CPU vedle aktivne chlazene chipsety.

>Ale no tak, to jen žeruješ, že? Hodnotit spolehlivost a výkon elktronického
systému podle tržní hodnoty firmy je zavádějící.
Kupodivu není, lze to prokazat na historickych datech, v dobach P4, kdy mel
AMD progresivnejsi produkt tak mel Intel problémy a AMD byla vysoce ziskova,
stavela nove tovarny a akcie leteli vzhuru. Pak se nekdo ve vedeni intelu
nebo velky akcionar udelal kraval, který vedl k odepsani miliardove
investice do vyvoje technologie P4 a Intel dal zelenou praci relativne
maleho tymu z Izraelske pobočky z které vzniklo jadro Core  nasledne Core
Duo. Toto jadro se ukazalo natolik dobre, ze prevalcovalo AMD rozdílem vahy
a to jak vykonem tak vykonem na wat. Pro AMD to vedle chybného nakupu ATI
predstavovalo propad az na dno, kdy společnost stala defakto pred
krachem,nemela ani na vyplaty. Vazne se dokonce spekulovalo o tom, ze firmu
prevezme investor z saudske arabie, ale zrejme z narodne strategických
duvodu k tomu nedoslo a soucasne reseni ma spočívat v prodeji tovaren AMD,
mimo jine i tovarny v Drazdanech.
Podobna byla situlace v dobach PIII , ale to třeba nekdy priste.

Pokud jde o Inter Core i7  tedy jadro Nahalem tak tyto CPU prichazi na bezny
trh v techto dnech, tedy v CR to bude nejspíse v listopadu, vice o této
platforme například zde
http://www.svethardware.cz/art_doc-65AD83200555825EC12574CB0057B038.html