nabijec aku 24V

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Říjen 30 08:30:13 CET 2008


Ted jsem opravoval dve UPSky od Powerware, kde pouzivaji "ABM" coz je 
system pece o baterii, ktery vim, ze opravdu funguje. Mame tech UPSek 
opravdu hodne a baterie v nich vydrzi (gelovky) bezne 5-6 let - tohle u 
zadnych nepamatuji.

Kdyz jsem to mel ted rozhozene tak jsem to sledoval a funguje to radove 
ve 20 dennim cyklu. Je tam nekolik rezimu:

Charging: baterie se dostoucha na 14V a podrzi se tam asi 5 minut
Discharging: baterie se kratce vybije na napeti 13.8V
Floating: radove desitky hodin se baterie udrzuje na napeti 13.8V
Resting: baterie se pozvolna nechaji vyklesat na 13V to trva cca 14 dnu
behem rezimu resting se obcas prepina do rezimu floating
a vse se cele opakuje

U tech mensich rad je to poznat, ze se jednou za tech cca 20 dnu zapne 
vetrak, ktery UPSku chladi v okamziku kdy dobiji. Je to i videt z logu 
uvnitr UPS.

Nez jsem do tech opravenych UPSek koupil baterie tak jsem pro zkouseni 
mel jen jednu novou baterii a dve relativne ve spatnem stavu - 
samozrejme i v ruznem stadiu nabiti. Zajimalo me jak si to poradi s 
nabitim. Kdyz jsem ty baterie po mesici vytahnul tak kupodivu vsechny 
tri mely napeti srovnane radove na setiny.

Radek Vicek

Vláďa Anděl napsal(a):
> To ten chytrý nabíječ pouze dobíjí baterii připravenou k použití (baterie na 
> nabíječce, není zatěžovaná), nebo je takhle řešený paralelní provoz zdroje 
> (nabíječe) a nějaké zátěže - klasické zálohované napájení (provoz ve 
> vozidle)? V tom je podstatný rozdíl. Nabíječky baterii běžně nabíjejí na 
> maximum a pokud má baterie zůstat nabitá, asi je nejjednodušší občas 
> zopakovat nabíjecí cyklus (jeho konec). V provozu je situace jiná, napětí se 
> udržuje konstantní a pro baterii optimální (nižší). Rozdíl je v tom, že na 
> nabíječce baterie stráví podstatně menší dobu než ve vozidle, takže to 
> přebíjení (plné nabití) nevadí.
> 
> Anděl




Další informace o konferenci Hw-list