OT: Letny cas v Linuxoidoch

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Říjen 29 20:41:20 CET 2008

Mno, tak som si ten laptop pustil - podotykam, ze ciste z
experimentalnych dovodov davam pozor, aby sa medzitym ani nahodou
nepustili tie Win co su na nom - a ajhla, cas je odrazu v poriadku...
bez toho aby sa ma ktokolvek cokolvek pytal alebo oznamil... Je pravda
ze pri bootovani rozmyslal dlhsie nez obvykle, ale tazko povedat, ci to
s tymto suvisi ci nie.

Trocha som "man -k"-oval na temu "zone", ale priznam sa ze som z toho
jelen. Aj man povedal to iste co tu uz niekto naznacil, ze sa
predovsetkym treba pozriet do /etc/default/rcS na riadok UTC, ten
hovori, ze "no"; ale kto je teda zodpovedny za tu zmenu casu, som sa
nedozvedel (IMHO to pokojne moze byt priamo aj RTC cip). Este som pustil
hwclock --debug, ktory mi oznamil, ze "Hardware clock is on UTC time".
To aby bol v tom poriadok.

Skusil som sa aj podla navodu pozriet na /etc/localtime, je to symlink
na /usr/share/zoneinfo/Europe/Bratislava. Fajn, vravim si; pustim z toho
ubuntovskeho grafickeho taskbaroidneho menu System->Administration->Time
and Date, a ten mi s nezlomnou Linuxoidnou logikou oznamil, ze timezone
je Europe->Prague. Mno...

Este skusim pustit windouzy, ze co oni na to.

wek