RE: Galvanicky oddělený zdroj dělá problém

Úterý Říjen 28 10:07:43 CET 2008

Díky za návrhy, půjdu si s tím pohrát. Sice bych měl dneska slavit Československou samostatnost ale snad se to obejde beze mne.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zapadlo
Sent: Tuesday, October 28, 2008 8:06 AM
To: HW-news
Subject: Re: Galvanicky oddělený zdroj dělá problém

On Tuesday 28 of October 2008 07:42:54 Kručinský Ladislav wrote:
>  Odpusť zjevnou tupost dotazu ale jak poznám na osciloskopu, že měnič
> nefunguje správně ? V bázích mám lichoběžníky (kmitočet je někde na
> 200
> kHz) a na výstupu nezatíženého jsou ty lichoběžníky taky, akorát
> vysoké 20V. Je fakt, že když to usměrním a zatížím tak se to zmrší ale
> za stabilizátorem mám hezkých 10V. Je fakt, že mně nenapadlo měřit
> těch 10Vvůči jiným zemím...

Právě tím, že se to zmrší tak se objeví vf zákmity na hranách spínání diody.
Tento vf zdroj je jednim koncem připojen přes kapacitu primárního a sekundárního vinutí do hlavního obvodu a druhý konec uzavírá smyčku přes měřidlo, kde ovlivňuje vstupní ad převodník.

Zkuste vyměnit diodu za můstek a případně přes můstové diody dát ještě kapacity cca 500pF - 1nF

--

Petr "Zapik" Zapadlo