[OT] Jak na zonovou regulaci topeni

Standa Palas stpalas@quick.cz
Neděle Říjen 26 22:38:56 CET 2008

Občas to montuju. Motorove hlavice nedoporučuji kvůli hlučnosti. Doma to
nemám,ale mít doma radiátor kterej cca 1 za hodinu udělá bzzzzzz. by mně
minimálně v ložnici rušilo.Ale spoustě lidí jsem to montoval a většinou si
na to asi po chvíli provozu zvykli. Ale ty motorové jsou taky někdy
nespolehlivé.Přece jenom jsou tam převody...
Být Vámi volil bych kvalitní termostatické.Ale je dobré mít k tomu dobře
vyregulovaný zbytek otopné soustavy (kotel,čerpadlo).

Standa Palas
----- Original Message -----
From: "Rollfree" <rollfree@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, October 24, 2008 4:21 PM
Subject: [OT] Jak na zonovou regulaci topeni

Dobry chladny den preji.

Jak resite individualni regulaci teploty pro ruzne casti bytu ?

Ja pouzivam termohlavice na jednotlivych radiatorech
a mam to kombinovane s casovym rizenim behu kotle.
Podle pocasi zapinam jeden z profilu pro beh kotle.
Ovladano je to Linuxovym firewallem (ten stejne stale bezi),
takze se to da ovladat i po Internetu.
Funguje to slusne. Vytapim cca 200 m2 a temperuji
dalsich 100 m2, rocni spotreba je cca 1500 m3 plynu
(Jizni Morava).

Chtelo by to ale nejakou moznost individualniho nastaveni
tepelneho profilu v case pro jednotlive mistnosti. Vecer
uz asi neni treba topit v kuchyni, ale v obyvaku a koupelne
ano. Rano zase neni treba topit v obyvaku atd.

Idealni by byl rozvod do hvezdy a ovladat jednotlive vetve
centralne, ale na to bohuzel nebylo pri stavbe mysleno.
Takze zbyva jedine moznost ovladani ventilu na jednotlivych
radiatorech.

Pouzit by se na to daly bud hlavice s termoovladanim, coz
jsou v praxi bezne termohlavice, kde je na termostatu namotanych
par zavitu odporovym dratem a tak se termostatu rekne, ze
uz je dost teplo a on se zavre. Dobre je, ze je to bezhlucne,
ale zase to musi byt trvale napajene (kolem 2-3 W na hlavici).

Delaji se i motorove hlavice. U nas to dela Elektrobock.
Delaji bud programovatelne hlavice, to mi ale nevyhovuje.
Zmena rezimu (napr. odjezd na hory) znamena obejit
spousty radiatoru. Pak delaji i neco s bezdratovym ovladanim,
ale k tomu nejsou ochotni uvolnit kounikacni protokol
(psal jsem jim). Asi to nebude nic moc sloziteho a zrejme by
se na to dalo reverz engineeringem prijit, ale je to za dost
penez a tak se mi moc nelibi kupovat kus jen na pokus.

Jako optimalni by se mi jevilo pouzit beznou temohlavici
a nejak vyresit jeji nataceni servem. Pak by to bylo po vetsinu
casu bezhlucne a bez odberu.

Jak resite individualni nastaveni teploty vy ?

Diky.
rollfree