Re: přikazy HDO

Martin Zálešák doc.maz@seznam.cz
Sobota Říjen 25 18:46:57 CEST 2008

Sice máme  elektroměr se dvěma tarify, ale vyvedený drát na ovládání stykače
nemáme. U elektroměru je přijímač HDO ale ten přepíná jen elektroměr.
Nechápu to, že není vyvedené ovládání na stykač. Do domu, kde teď bydlím
jsem se přiženil, no a prý to tady je tak od jakživa. Máme zde bojler na
ohřev teplé vody pomocí elektřiny. K tomuto bojleru není samostatný přívod,
Aby bojler ohříval vodu jen na nízký tarif, musel bych natáhnout nový přívod
k bojleru o délce cca 25m, Nachystat stykač na ovládání bojleru. No a
otravovat eon a vypisovat žádost a čekat na borce, co vyvede ten zmíněný
drát pořp. vymění přijímač HDO a  celí to zaplombuje. A já mu za to
samozřejmě zaplatím nemalou částku za pár minut jeho práce. To už si raději
koupím ten níže uvedený modul do zásuvky za cca 3000 kč. Nezlobte se, nechci
nikoho urazit a děkuji za reakce a rady na můj dotaz, ale asi jsem měl
napsat, že jsem elektrikář a ne zedník. Nemám nic proti zedníkům, pokud
nezahazují schválně krabice ve zdi při omítání a nepřesekávají zednickým
kladivem kabeli jak silové, tak k EZS a EPS a UTP o kterých nic neví.Myslím
že znalosti potřebné k napojení čehokoli na HDO na vyvedený kontakt či drát,
který je při nízkém tarifu spínaný na nulák mám, i příslušný & opravňující k
prací na el. zařízení mám. Jen nemám ten vyvedený vodič. Navíc chci ovládat
na nízký tarif třeba pračku nebo myčku, nebo cokoli jiného . Ke všemu by
musel být zvlášť přívod. Ještě musím dodat, bydlím v baráku starém přes
60let. A rekonstrukci elektriky taky dělat nechci. Řešení přes spínací
hodiny mně také neuspokojuje. Jediné na co jsem se ptal je, jestli neznáte
někdo *skladbu impulsního povelového kódu(telegramu)* pro přijímač HDO pro
přepínáni tarifu z vysokého na nízký a pro přepínání z nízkého na vysoký.
Vím že třeba vysílací frekvence je v různých oblastech jiná, na jaké
frekvenci přímá náš přijímač HDO není problém zjistit. Prostě potřebuji
vědět jen tu skladbu těch příkazových kódů. Popřípadě jiné detaily týkající
se komunikačního protokolu HDO, ale detaily týkající se přímo komunikace
mezi přijímačem a vysílačem HDO. Jako, jak přesně vypadá slovo, které říká
přijímači HDO " teď je nízký tarif" nebo "teď je vysoký taryf". Toto
potřebuji vědět, abych mohl zbastlit zařízení, které připojím na jakékoli
vedení 230/400V v baráku. Jako na zásuvku nebo na světlo nebo na dráty
trčící ze zdi pod napětím. A toto zařízení bude signalizovat, že je zrovna
nízký tarif. A to tak, že bude pískat, blikat, nebo mně sepne stykač bojleru
nebo cokoli jiné, co já budu chtít.

Děkuji za reakce a přeji klidný pěkný sobotní večer

****

S pozdravem

Martin Zálešák

Vrbátky 223/66