[OT] Jak na zonovou regulaci topeni

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Sobota Říjen 25 16:17:11 CEST 2008

Delaji se primo hlavice, ktere jsou tiche . Mam je v celem byte. Cena
byla tusim 600kc/kus. Maji oznaceni Siemens STA71. Napajeni 24V  prikon
2,5W. Ten prikon jen cca 1-2 min po zapnuti cca 4W , pak spadne  na cca
1W. (Dle toho je treba dimenzovat trafko)  K hlavici je cca 1 m privodni
kabel. Ovladam to proti zemi ( topeni) jednim dratem protazenym vedle
elektroinstalace. A bylo nutno zajistit zpozdeny nabeh kotle (  +
cerpadla ) aby mely hlavice cas otevrit ventily radiatoru.
Cvici mi tu bez poruchy cca 5 let.
Kazda hlavice ma svuj termostat. Puvodne jsem chtel  neco univerzalniho
na  centralni rizeni, nakonec jsem postavil pet techto modulu:
http://www.cmail.cz/doveda/konstrukce/h_term/index.htm
Sice to neni optimalni, ale centralni rizeni je vicemene take
nepohodlne, hlavne, kdyz je treba lokalne teplotu zmenit. A tech
lokalnich zasahu je ze zkusenosti mnohem vic. I kdyz moznost rizeni na
dalku by se hodila ( GSM)
Jenomze uz vidim, jak mi manzelka ( deti)  vola domu na GSM branu, aby
si zatopila :-)

Puvodne jsem mel ty "digitalni " hlavice u jednotlivych radiatoru ( 2 ks
- jednu jsem taky reklamoval, zasekl se ten pohon )  , ale nejak se
neosvedcily. Moc to cvicilo ( casto) a hlavne to nedokazalo udrzet
presnou teplotu v mistnosti.  Mozna diky tomu, ze cidlo bylo moc blizko
topidla, coz paradoxne u klasickych termohlavic nevadi a regujuji
"normalne".
JaKub