Předřadník PHILIPS

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Říjen 24 14:06:04 CEST 2008

No predevsim se zda, ze doslo u p.Suly ke spleteni dvou ruznych veci -
tedy usporek a kompaktnich trubic - alespon v tom druhem mailu kde psal
o usporka 55W (dosud jsem videl nejvetsi 45W). A u klasicke linearni
zarivky je uvaden vykon take jen ciste u trubice - bez predradniku.

Na druhou stranu proti bezne usporce mi prijde spis jako vyhoda, ze
vymenim jen vlastni zaric a nemusim vyhazovat celou elektroniku. Ostatne
mam s temi predradniky pro zarivky take sve zkusenosti - cca 50% mi jich
umrelo do dvou let. Na tlumivce pro vybojku nema co odejit a tak jedinej
problem je mozny u starteru.

Jinak samozrejme linearni zarivky s zivotnosti 20.000h jsou dnes za
hubicku a maji velkou ucinnost. Bohuzel zrovna podminky v podhledech u
akvarii nejsou pro provoz el. predradniku prilis vhodne - byva tam hodne
velke teplo.

Radek Vicek