Ctecka CONLAN - CT1200

Rollfree rollfree@volny.cz
Středa Říjen 22 02:01:48 CEST 2008

Vzdy jsem si myslel, ze ATR je jedinecna identifikace karty,
ne driveru nebo ctecky. Aspon u inteligentnich karet to tak
prepokladam je. Tam je ATR a obsah karty neco jineho.

Tyhle karty o kterych zde byla rec je jen a pouze kus pameti ROM,
ktera se da cist bezkontaktne. Nejak mi unika smysl, jaky
by melo delat z jedinecneho obsahu cisla karty nejake
jine, modifikovane cislo a rikat mu ATR misto cisla karty
(kde cislo karty je tady jedinym obsahem karty).

Precteny obsah je na ruznych cteckach ruzny asi proto, ze je
to ten nejjednodussi HW za minimum penez a chce se od
neho jenom to, aby kazda karta vratila neco jineho, celkem
lhostejno co. Takze kazdy konstrukter ctecky k tomu
pristoupil jinak, jak mu to vyslo nejlevneji a nejrychleji.

rollfree

**************************

Od: "Miroslav Šinko" <sinkomiro@gmail.com>

No pri ATR nejde o to, ci ho ma karta, alebo nie. ATR nie je vlastnost
karty. ATR (Answer-To-Reset) je jedinecny string generovany driverom
citacky z unikatnych dat na karte. Kazda karta ma nejake unikatne
data, to princip pouzivania kariet - odlisit pouzivatela, sluzby
atd... Ak driver citacky vie citat dany typ karty a samozrejme ak je
to driver pre standardne rozhranie - vascinou PC/SC, tak ten ATR
vygeneruje. Ako ho vygeneruje, je na driveri. Ako som uz pisal
(prikladam dole) :-)
S tym, ze ATR unikatne odlisuje karty daneho typu na danom driveri k
danej citacke. Teoreticky sa moze stat, ze 2 kartam roznych typov
driver vygeneruje rovnake ATR..

Nepoznam konkretne citacky, ktore boli v povodnej otazke. Predpokladam
len, ze ak 2 rozne citacky vedia citat 2 rozne typy kariet (akoze
"svoje" a "cudzie" navzajom) a vysledok citania sa lisi, tak ze ten
vysledok nie su vycitane raw data, ale cosi vygenerovane na zaklade
tych dat. A na to pekne sedi ATR. Tiez v dnesnej dobe predpokladam
pouzitie PC/SC driverov bez ohladu na OS (PC/SC sa stal akymsi
standardom, ci na Win, alebo Lin). Mozem sa samozrejme mylit, berte to
ako teoreticky rozbor moznej priciny vzniknutej situacie :-)

miro