OT: Hyper Threading, bylo: OT: Asus Eee - prijemne prekvapeni

Bc. Marek Pavlu pavlu@HWserver.cz
Úterý Říjen 21 12:55:36 CEST 2008

> To je ale jiná problematika. Ač jsme schopni vyrobit relativně slušné
> paralelní systémy (teď nemám na mysli PC) tak nějak nesme schopni či
ochotni
> pro ně psát programy.
> ced

Presne tak a je to videt i na mnoha velkych balicich SW primo na PC. Pred
nedavnem jsem testoval Matlab a podle vseho se zda, ze paralelizace je jen
na urovni moznosti spusteni vetsich casti jako vlakna, ale zakladni
matematicke operace jako maticova nasobeni a podobne, se provadeji stale na
jednom jadre...

Pak mi kolegove reknou, hele, ono to jede paralelne podle toho, ze se
zatizil procesor. Proste spustili nekolik pametove narocnych a slozitych
operaci zaroven. Nicmene zrychleni nedosahlo ani Amdahlovy hranice, protoze
tim vyznamne zvedli pametove naroky presne n-krat(kolik spustili tech
jednotlivych vypoctu)...
A tak hadam, ze ta zatizena jadra sice pracovala jak o zivot, ale primarne s
pameti, takze hodne neucinne:)...

Vysledne zrychleni na ctyrjadru bylo mizive, neco jako 1,1x az 1,2x...

Naopak kdyz jsem navrhoval jiny kod bez jakekoliv paralelizace, nasledne
zakomponoval paralelizaci na urovni vlaken a pote i SIMD instrukci, vlastne
chronologicky tomu bylo naopak, tak zrychleni bylo razem 7x az 8x.

Nejvice pomohly SIMD instrukce, ale paralalizace na urovni vlaken zpusobila
2,9x az 3,1x narust sam o sobe!

No a pak prijde Donald Knuth jako predstavitel akademicke obce a rekne, ze
paralelizace je spatnym krokem a ze si nedovede predstavit, ze by se dalo
cokoliv na jeho ditku, TeXu, paralelizovat. Pritom TeX neni nic jineho nez
prekladac a ty LZE na jiste urovni paralalizovat...

S pozdravem,
		Marek Pavlu

---
avast! Antivirus: Odchozi zprava cista.
Virova databaze (VPS): 081020-0, 20.10.2008
Testovano: 21.10.2008 12:55:36