Pascal pre 8051

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Říjen 20 14:52:52 CEST 2008

Ano; je to "konkurencny" "podnik" k Lamiersovmu Embedded Pascalu ( http://users.iafrica.com/r/ra/rainier/ ); ten je sice shareware ale aj bez zaplatenia sa da vcelku slusne vyskusat; a ku KSC ( http://www.ksc-softsys.com/pascalc.htm ). Ked sa prvykrat objavil niekedy pred polrokom, tak som si to vyskusal, ale mal tam este tak hrozne vela chyb, ze to bolo totalne nepouzitelne; odvtedy podla vsetkeho odviedol kus prace ale som nemal cas vyskusat.

Vsimnite si, ze ani Funa nemieni zverejnit zdrojaky, aj ked samotny prekladac je free. A toto je bohuzial kamen urazu, lebo aj KSC aj Lamiers nemienia uz vo vyvoji pokracovat. A v dnesnej dobe asi nikto, kto to mysli s jednocipmi vazne, si podobne riziko nevezme - uspech Keilu uz nikto nezopakuje a v tomto bohuzial uz ziadne prachy nie su, takze zalezi len na nadseni chlapca dokedy to bude ochotny tahat. My sme sa pred rokmi podobne sekli s Lawicelom, ktory sice ako firma este stale existuje, ale k '51 Pascalu sa uz nepriznavaju ( http://www.lawicel.com/ep/ ).

S Lamiersom som si onoho casu pisal a vyjadril sa v tom duchu, ze je ochotny uvolnit zdrojaky, ak sa mu niekto zaruci, ze prepise IDE (lebo to je postavene na komercnom produkte na ktory on ma prislusnu licenciu ale nemoze ho samozrejme uvolnit), a bude ten projekt udrziavat... zatial som takeho nenasiel, a ti co ma poznaju, urcite vedia, ze som hladal.

wek