jednocip, fpga, vyber z drogerie

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Říjen 15 11:09:45 CEST 2008

Skusme otocit poradie otazok:

>Druha vec je nejaky riadiaci mikroprocesor. Jeho ulohou bude
>zprostredkovat komunikaciu medzi PC a FPGA, v principe len prijat 16kW
>dat z PC po seriovej linke a zapisat ich do FPGA. Co pouzit? Poziadavky
>su take iste ako u predchadzajuceho - lahka dostupnost z drogerie,
>programovanie bez pouzitia specialnych pripravkov (napr. po seriovej
>linke), schopnost zapisovat do externej pamati udajov. Doteraz som
>pouzival ADuC od analogu, Jano W. mi minuly rok ukazal radu P89V51 ktore
>su tiez velmi pohodlne na pouzitie.

Jano W. spolu s komorou zubnych lekarov este stale doporucuje P89V51RD2, ktora je v PLCC aj TQFP dostupne v TME za par supov (ked sa uz FPGA dostupuje tiez v TME), a ktory ma plnohodnotny ekvivalent v AT89C51RD2/ED2, k dostaniu trebars tamtiez za zhruba podobny pocet supov. Pre tych, ktorym sa '51 z principu bridi, nie je nic jednoduchsie ako na to iste miesto nalepit ATMega8515, navonok sa lisi len polaritou resetu (co trebars v tej mege moze byt pouzity interny - predpokladam ze to bude "hracka" kde obcasne zlyhanie nebude nijako kriticky vadit), pripadne krystalom; tam potom pre uvodne naprogramovanie bootloadera treba hrdzavy klinec a niekolko bodov na pripojenie hrdzaveho klinca.

> Ono to ani nemusi byt rada 51, s tym
>si uz bude musiet poradit programator :-)

Ak si programator s tym bude musiet poradit v prevaznej miere v C, tak s trochou namahy sa to da napisat aj pre obe platformy jednym vrzom.

>Ku fpga je treba konfiguracnu prom, tu ktoru pouzivame v praci som u
>nich nenasiel (XCF08). Co sa da pouzit bezne z drogerie aby to bolo
>lahko programovatelne, pokial mozno originalnym JTAG kablom?

Ak nie je nevyhnutnou podmienkou ten originalny JTAG kabel, ale nieco pohodlnejsie - napr. seriak - a ak nezalezi na tom aby to FPGA nabehlo nejako extra rychlo, tak sa AFAIK da konfiguracna pamat nahradit prave tym jednocipom co tam uz je a hocijakou inou pamatou (napr. seriovou EEPROM/FLASH).

wek