feritova pamat

Zdeněk Kašpar zdkaspic.hw@seznam.cz
Úterý Říjen 14 08:27:10 CEST 2008

Omlouvám se, ale po včerejším návratu ze služebky jsem neměl už sílu cokoliv
hledat ve změti archivního garážového bordelu (ale určitě tam ty skripta
někde jsou ;-) ).

Nicméně si dovolím krátkou přílohu, kde je vyobrazeno prodrátování té mé
feritky. Osobně si myslím, že ty ortonogální signály jsou adresa a data, a
ty příčné dráty jsou zápisový a čtecí vodič. Vhodnou superpozicí signálů a
orientací proudu se dosahuje zápis do a vyčtení z feritu.

V té Baluové paměti je také více vodičů, mrkněte na okraj desky, ale nejsou
vedeny šikmo. Zřejmě to souvisí s organizací paměti a možná, že jde i o
výrobní optimalizaci - dvěma směry se to provléká určitě lépe, než čtyřmi.

Celou paměť jsem vrazil do scaneru, ale je to JPG cca 460kB - pokud může
někdo vystavit, rád pošlu. Ma jiný tvar, než ta od Balua - obdelník.

Zdeněk Kašpar

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Monday, October 13, 2008 5:57 PM
To: HW-news
Subject: Re: feritova pamat

Úhlopříčně? Na těch fotkách od Balua vidim jeden drát svisle a pak dva
napříč - takže trošku komplikace, ale nijak tragická. Pracovní pomůcky
jako lupa atd. se používaj v mnoha odvětvích i dneska, například
mobily jsou docela titěrný a taky se najdou lidi, co jsou schopný se v
tom vrtat a opravovat to na úrovni výměny součástek ;)

Pavel Kadečka.