ako na C: v dosemu?

milan milan@bastl.sk
Čtvrtek Říjen 9 22:17:22 CEST 2008

Takze o com hovorim:

Aby som videl v com je problem, skusil som stiahnut ten xandros. Xandros
ako taky je platena  distribucia, stiahnut som si mohol po registracii
nejaky 30-dnovy trial.

dosemu tam naozaj nebol, musel som ho nainstalovat pomocou niecoho
nazvaneho "xandros network". Kedze vysledok sa nepodobal nicomu, o com
sme hovorili, dalej som tou blbinou nestracal cas,.K eee je zrejme
dodavany nejaky iny xandros..

Odkial ste ten dosemu stiahli?  Pokial som pochopil, pouzili ste nejake
nastroje toho xandrosu. To znamena, ze ste si stiahli a nainstalovali
dosemu pripraveny tvorcami distribucie. Preto o nom hovorim ako o
sucasti distribucie.  Ine by bolo, keby ste si nainstalovali dosemu
napr. z http://dosemu.sourceforge.net/ ....

Kdesi na zaciatku som sa zmienil o rozdiele medzi Linuxom a
distribuciami. Znova si dovolim tento rozdiel pripomenut. Pretoze za
vase problemy s dosemu mozu autori tej distribucie. Nie Linux, ani
dosemu. Jednoducho ti, ktori tieto dve veci zobrali, skompilovali,
predkonfigurovali  a ponukli vam.

Mala poznamka, ako funguje standardna konfiguracia dosemu+freedos:
- pri prvom spusteni vytvori pre uzivatela prazdny disk, nazve ho C: a
skopiruje donho zahkladne subory, ktore su obvykle ocakavane na disku
C:, vratane autoexec.bat, config.sys
- domovsky adresar uzivatela da ako disk D:
- systemove subory, ci uz freedosu alebo dosemu priradi ako disk Z: - a
tento je read-only

Takato konfiguracia je logicka, inteligentna, fungujuca vo
viacuzivatelskom prostredi (viz poznamky p. Trollera) a splnila by vase
ocakavania. Ale autori vasej distribucie mienili inac ....  a zle

Milan