Chemie - cim rozpustit vlasy?

Čtvrtek Říjen 9 00:05:08 CEST 2008

priznam se ze jsem vetsinu diskuse nesledoval. Ale jen takovy napad (po
navratu z hospody) - nefungovaly by na to enzymy co se davaji do pracich
prasku pro nizke teploty? Nechat to namocene treba pres noc? Druha moznost
je lupa, pinzeta a ty vlasy vytahat. Treti moznost - opatrne na to fouknout
plamenem  aby se material jeste neprehral, ale aby ty vlasy na povrchu
shorely?

Andel

----- Original Message -----
From: "petrkubac" <petrkubac@802.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, October 08, 2008 8:27 PM
Subject: Re: Chemie - cim rozpustit vlasy?

>     je tu hodne chemiku a tak mozna nekdo poradi. Opravuji jeden velice
> uzitecny pristroj a do jeho motoru se dostaly vlasy. No zatim to
> nejak funguje, ale chtela bych je dostat ven. Jde o to, ze motor je
pridelany
> tak, ze ze sasi nejde vyndat bez demontaze vrtule a ta je k hrideli
> motoru pridelana zcela jiste nerozebiratelne. Proto potrebuji nejakou
> chemikalii do ktere namocim motor i sasi a ona rozpusti vlasy ale
> zachova motor a jeho vnitrnosti v poradku.

Jo Saso priroda neni vul a vi na co ktery material pouzit - tedy chemicky
nejvice odolna bilkovia, kterou produkuji savci je keratin tez znamy jako
vlasy, nehty, rohovata kuze atd. Absolutne nerozpustny material - jiste znas
z televize - otevre se hrobka a kostra ma vlasy stale na lebce.

To co tu nekteri popisuji jako rozpuousteni vlasu horkym hydroxidem sodnym
anobrz cisteni odpadu funguje vice na principu hydrolyzy tuku kterym jsou
ty  vlasy v odpadech slepene (keratin se za techto podminek castecne
rozklada taky)

Roztok do ktereho namocis motor a on rozpusti vlasy  a nerozpusti ten motor
neexistuje.

Zdravi Petr Kubac