Cim merit ESR u cca 1000ks elitu?

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Neděle Říjen 5 20:41:19 CEST 2008

Ahoj,

Najprv by som si pozrel datasheet k tym kondenzatorom. Zvycajne treba
pohladat mozno niekde aj nejake app, kde je popisane ako vyrobca meral. Mozu
byt rozne frekvencie. Podla toho treba postavit meraci pripravok. Ako
inspiracia sa mi pacil clanok v Circuit Cellar s dsPIC, kde bol popisany
analogovy modul s viacerymi frekvenciami, ktore sa prepinali automaticky.
Princip bol jednoduchy zdroj sinus, bocnik, kondenzator. Okrem napati sa
merala aj faza.

Skor by som sa zamyslel na to ako pomerat 1000ks v rozumnom case. Po 50ks ti
to polezie na nervy...

A.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Ondrej
Sent: Sunday, October 05, 2008 7:56 PM
To: HW-news
Subject: Re: Cim merit ESR u cca 1000ks elitu?

Jednoduchý ESR měřák se dá koupit např. zde
http://www.zajic.cz/esr/esr.htm. Pro takovéhle množství by ale možná
stálo za to udělat se na nepájivém poli nějaký vhodný  "přípravek", což
by ani nemuselo být tak těžké (pokud je k dispozici např. sinus
generátor 1kHz nebo tak něco).

OH

www www napsal(a):
> Ceka me neprijemna prace, prebrat docela velkou krabici elitu,  puvodne
jsem myslel, ze vystacim s premerenim kapacity, ale po te co jsem probral
prvnich par desitek ks jsem zjistil, ze hlavni problem nebude ztrata
kapacity, ale velky ESR.
> Napada nejkoho jak na to, bud bych uzil nejaky merak ukazujici C a zaroven
ESR nebo mozna lepe nejaky bazmek k PC, ktery by krome jiz uvedeneho mel i
nejakou podporu pro trideni.