[OT] proc je pozemni vysilani TV

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Říjen 4 12:35:00 CEST 2008

>Jenomze takhle zacina uvazovat uz hodne lidi ( co maj CZlink). Vzhledem
>k "hladkemu" prubehu DVB-T u nas ( a nasledneho rozvoje DVB-S ) je tech
>, kdo DVB-T nepotrebuje stale vice a vice.  Takze to neni uvaha jen
jednoho cloveka, ktery vyresil pomoci DVB-S prijem CT programu, ale
>globalni otazka, jestli to DVB-T za par let  bude jeste nekdo sledovat :-)

To je mozne, aj ked toto tvrdenie je pre CT a stat (t.j. "investor" v tomto pripade) irelevantne bez serioznej statistiky.

Tak isto je takmer irelevantne, kolko stoji satelitny komplet, ak s jeho instalaciou a naslednym ucenim sa pouzivat je spojenych viac nakladov a najma namahy (nie kazdy je mlady programator ci elektronik, vsakze?) nez s terestrialom (kde tie komplikacie su, ale ten prchod z analogu je predsalen o nieco jednoduchsi). Dajte si to do suvislosti s profilom majority divakov CT.

Tiez je IMHO tvrdenie, ze terestrial znamena viac nakladov ako satelit, bez konkretnych cisel len prazdnym tvrdenim. Nerecykluje sa na ten terestrial existujuca infrastruktura vysielacov? A naopak, nie je cast nakladov na digitalizaciu vysielacieho retazca (co je teraz v plnej vyske pripisovana na vrub zavadzania DVB-T) nevyhnutna aj pre DVB-S? (Cloveka samozrejme napadaju aj vyrazy "prilezitost na bohovsky tunel", ale to sem teraz netahajme)

Nezanedbatelny je aj faktor "ovladatelnosti" media - kontrolu nad uplinkom a samotnym satelitom investor (t.j. stat) nema. To ma nielen branno-bezpecnostne, ale aj politicke zazemie.

Ja chapem mladikov, ktori nezazili nic ine, ako permanentny rozvoj a zmenu (a to v drvivej vacsine pripadov k lepsiemu), ze nechapu to lipnutie na zavedenom a vyskusanom pri existencii novsieho a dokonca lepsieho. Snazte sa prosim ale aj o toleranciu voci tym, pre ktorych zmena neznamena to "prijemne nove", ale stres a neistotu.

wek

PS. Ma vcera napadol aj ten slavny vyrok "Stat, to som ja!"... :-)