softstart pro svarecku, roztaceni motoru pro cirkularku, a jedenIT dotaz

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Pátek Říjen 3 17:43:18 CEST 2008

Ťažko povedať. Ak to pripečené vinutie ešte nemá závitový skrat, tak áno. Ak
skrat má (stačí niekoľko závitov), aj ak bude nezapojené budú sa do neho
indukovať skratové prúdy a pri dlhšom zapnutí zhorí aj ostatok vinutia.
Popis motora je nie celkom dostatočný - motor má aj odstredivý vypínač ?

                                                Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Miroslav Kolinsky"

2/ Mám malou dómo-róbo cirkulárku s jednofázovým asynchroním motorem s
rozběhovým kondenzátorem. Kdysi jsem řezal a z motoru se zakouřilo.
Vypnul jsem ji a uklidil. Po letech jsem ji vyndal, zapojil, zapnul a z
motoru se opet zakouřilo. Vyfoukal jsem ho kompresorem, zapnul, zahulilo
se podruhé. Po třetí už nehulil, jen bzučel. Zkusil jsem ho roztočit
šroubovákem (díky kontrukci řemenice a motoru to jde celkem bezpečně) a
motor se chytnul. A řeže. Jen když ho chci zapnout, musím ho roztočit.
Domnívám se že shořelo to pomocné vinutí propojené s kondenzátorem
kterým se motor roztáčí. Myslíte si to samé? Myslíte že ten motor lze
dál používat s tím že ho budu roztáčet manuálně?