OT Re: bajkonur

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Říjen 3 07:06:51 CEST 2008

On Fri, 3 Oct 2008, Bc. Marek Pavlu wrote:

> Stejne nakladni vozidlo. Plne a prazdne.
> Plne ma delsi brzdnou drahu, to rika experiment.

Jaky experiment ?

> Kineticka energie roste umerne hmotnosti.
>
> Kdyby tomu tak nebylo, tak by prece nakladni automobily mit kratsi brzd
> ne drahy. Maji prece vice kol,brzdnych ploch, ale presto osobak ma vzdy
> kratsi brzdnou drahu...

Videl jsem par pripadu kdy nakladak zaslajfoval a osobak za nim to uz
neubrzdil :-) . Na mnozstvi kol to az tak nezalezi jde o to jak dobre
jsou brzdena. Klidne muzete porovnat starsi nakladak a skodovku - budou
brzdit stejne presto ze skodovka je 10x lehci. Kdyz vezmete moderni osobak
ktery ma vymakane brzdy porovnavejte ho s podobnou technologii - takovy
zavodni truck zabrzdi lepe. Ale jak je to mozne kdyz je 5x tezsi ?