Modul s AT91SAM92**

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Úterý Listopad 25 18:36:13 CET 2008

.... kdežto když je to za peníze, tak to zabírá strašně málo prostředků, spouští se to téměř okamžitě a nemusí se to vůbec programovat, ono vůbec samo pozná co po tom chcete.

Tak si to CD s GNU/Linuxem kupte a je po problému, ne? Najde se spoustu lidí, kteří vám to prodají, když tak se hlásím. Víte vůbec kolik firem je zainteresováno na vývoji linuxu? Jen tak pro představu; IBM, Nokia, Novell, Broadcom, Atheros, Movial, Intel, Freescale, SGI, Marvell, Renesas Technology, Mips Technologies, Pengutronic, Atmel, Analog Devices, Sun .... v poseldní době AMD, Nvidia, VIA atd .... a spoustu vůbec neznám.

To asi jsou všechno firmy, které neplatí své zaměstnance, nebo alespoň ty kteří pracují na Linuxu. Ach ty se mají, že nepotřebují mít zaplaceno. Taky bych se tak chtěl mít.

A Linux je takový nepoužitelný moloch že se používá od embedded zařízení po velké výpočetní clustery na reendering filmových scén a to stejné jádro, jen přeložené pro daný úkol.

Jedno embedded zařízení jsem konfiguroval asi deset dní, z toho osm dní jsem jen četl manuály a dokumentace, protože jsem o tom věděl dost málo. Po těch deseti dnech běžel domácí router, file server, web server (včetně CGI), zálohování, gpio porty, ssh tunneling, VPN, proxy server, QOS, firewall.
Tedy nejdéle mi tam trvalo nastavit jádro (no jo, hrál jsem si) a wifina (když čtete návod, tak to chce čít to to tam je napsané a ne co si myslíte že tam je:-). A to na slabším HW než jste jmenoval.

Porovnat s WinCE to bohužel nemohu, protože nemám tolik peněz abych si koupil vývojový kit. Ale může te mě o tom přesvědčit, že je GNU/Linux tak mizerný, jsem technik, zajímají mě věci které podle mě nejsou možné a oni jdou!

To že jste ne moc schopný programátor, nebo jste to dal na práci nemehlu, to nic o vhodnosti systému neříká.
(to je výzva, ne urážka)

Předem děkuji
ced