A mame tu dalsiu nahradu ziarovky...

gatilo gatilo@centrum.cz
Sobota Listopad 22 00:47:53 CET 2008

 22.11.2008, 0:27:35

Ale nepamatuji se, ze by to nekdo zkousel udelat jako svetelny zdroj.
Zatimco zarivky napajene menici uz tu byly velmi dlouho pred
usporkami. Jen to bylo prilis velike do jednoho futralu, a prilis
drahe na hromadne pouziti. A prvni usporky stejne byly s indukcnim
predradnikem.
Relativne "nacekanym vynalezem" byla napr. QL lampa od Philipse. Pres
velke halo, ktere kolem toho Philips zpocatku delal, se ani po cca
10 letech od uvedeni prilis nerozsirila, nebot je stale draha, a
parametry (vyjma zivotnosti) za ostatnimi zdroji dost zaostava.
Ale, prirozene nevim vsechno, tak treba jen tenhle super vynalez unikl
me pozornosti. Nebo jsou ti chlapici nalezite paranoidni, a vsechno
peclive dlouhe roky tutlali aby neskoncily v betonovych zakladech nove
spravni budovy nejakeho velkeho nadnarodniho energetickeho koncernu a
plany jejich vynalezu hluboko v nejtajnejsich trezorech.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz