OT: kontrola SW

OK1UGA ok1uga@volny.cz
Pátek Listopad 21 21:38:19 CET 2008

Lukáš Grepl napsal(a):
> Např. jsem teď prostým hledáním zjistil, že mám na disku asi 5000 exe
> souborů, nemluvě o spoustě jiného software ve formě zdrojáků apod. Musel
> bych při případné prohlídce dokládat oprávněné užití každého z nich?
> Nebo tu "menšinu", kterou ten vyhledávací SW neidentifikuje, prostě
> ignorují?

To záleží na spoustě věcí. Pokud Vám tam najdou nějaký větší balík
načerno, vezmou to do hloubky. Pokud zjistí, že je to "v pořádku" a
nemají důvod se po Vás svézt patrně se na to vykašlou. Jsou to taky
lidi. Obvykle pohledem na neznámý SW rychle poznáte zda jde o drobnost,
kterou nemá smysl se zabývat. A divil byste se, jak jsou ty databáze
podrobné. Rozdíl mezi ochotou jít do hloubky je někde tam tam, kde se
přestupek mění na trestný čin.
> Který software je ten vyvolený? A opačný pohled - (jak) můžu dosáhnout
> zařazení svého SW do takovéto databáze?

Třeba tak, že Váš SW na nějakém PC najdou a zařadí ho do své databáze.
Taky je možné ho zaslat výrobci skenovacího programu a ten pořídí vzorek
do databáze. Před 5ti lety Policie používala SW AW-Caesar od Free
RW-Softu. Jestli ho používají stále netuším.

Všechny mé informace pocházejí z doby před 5ti lety, kdy jsem byl na
školení, jehož obsah by se dal nazvat "TYTYTY buď hodný a nekraď
Software". Večer jsme pak pokecali u pivka se šéfkou jedné takové
policejní skupiny která nás přes den školila. Byla to příjemná a velmi
inteligentní dáma. Že byl ten večer zajímavější a odnesli jsme si
užitečnější informace než ze školení asi nemusím dodávat :-). Pravda ale
je, že tyto mé informace už jsou značně "vyčpělé" a může to dnes
fungovat trochu jinak.

    Martin.