Klavesnice

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Listopad 20 20:32:07 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 20.11.2008 od Jan Waclawek:

> Je zaujimave, ze teraz s tym vyrukovali naraz tri firmy z tych
> druholiniovych vyrobcov mcu, ktori potrebuju nahanat relativne
> malych zakaznikov - okrem Microchipu aj Atmel a SiLabs. A prezentuje
> sa to ako neviemaka novinka, pritom trebars ten Quantum, ci ako sa
> vola to co zhltol Atmel, to ponukaju uz najmenej zo 5 rokov; len
> jednoducho nemali prave tu zakaznicku bazu ako maju hentito.

Jestli jsem to ja dobre pochopil (to je moje hypoteza), tak firma
Quantum pouzivala pro nektere ty male cipy PICy od Microchipu, ale pak
jim je Microchip zdrazil, to se jim zrejme moc nelibilo, tak zacali
prechazet na Atmely a zacali to verejne prohlasovat. To se asi zase
nelibilo Microchipu, tak zabudoval do svych PICu tyhle kapacitni veci
a ze jim asi zacne delat konkurenci. Pak se asi Quantum vic skamaradil
s Atmelem poradne, kdyz to Atmel cele koupil...

> Inak je to samozrejme velmi zaujimave, ale neviem presne na co okrem
> roznych hraciek by sa to mohlo hodit - v drvivej vacsine skutocnych
> aplikacii ludia chcu, aby tlacitka klikali (mechanicky). Ledazeby sa
> tam to klikanie dorobilo "umelo" - teraz nemyslim na pipnutie, to
> musi byt ozaj mechanicky - tak ako sa to robi v membranovych
> klavesniciach (co je napokon asi 100% dnesnych PC klavesnic).

Ano, samozrejme. Ma to svuj specificky ucel pouziti. Kde je potreba
mit komfortni tlacitko nebo rychlou odezvu nebo velke opakovani, tam
se to nemuze uplatnit. Opravdicke tlacitko je opravdicke tlacitko,
protoze ma nejaky zdvih, da se nahmatat poslepu apod. Na druhou stranu
tohle se dobre uplatni treba tam, kde je potreba poradne a levne
zajistit vodotesnost.

Jinak, ono to neni zase az tak jednoduche na nastaveni, chce to trochu
laborovat, protoze ta kapacita dost zalezi na vzdalenosti, materialu,
tloustce materialu a take na velikosti prstu. Kdyz se to blbe nastavi,
tak to treba nereaguje na detsky prst. Ted si predstav, ze si koupis
nejake zarizeni a dite nebo zenska to nesepne :-)))))

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz