[OT] Digitalni podpis pdf?

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Listopad 20 16:31:43 CET 2008

Uz jsem to tu psal, CA nedela nic jineho nez ze svym zpusobem vydava
elektronickou verzi statem vydavanych dokladu, v pripade elektronického
podpisu vezmu obcanku zajdu k CA a oni mi daji nejakou zmet cisel u které si
poznamenaji tato zmet cisel patri k tomuto obcanskemu prukazu.
Abych mohl byt CA musim ziskat Akreditaci podle zákona 227/2000 o El.
Podpisu , kde se pravi:

Úřad uděluje a odnímá akreditace k působení jako akreditovaný poskytovatel
certifikačních služeb subjektům působícím na území České republiky,
b)   vykonává dozor nad činností akreditovaných poskytovatelů certifikačních
služeb a poskytovatelů certifikačních služeb vydávajících kvalifikované
certifikáty, ukládá jim opatření k nápravě a pokuty za porušení povinností
podle tohoto zákona.
Timto stat nerika nic jineho nez, ja jako stat rucim za to ze tato CA je
duverihodna a na mem uzemi uznávám jej certifikáty jako duveryhodne. Když
dojde ke sporu bude to stat respektive jak se u nas rika nezavisly soud, kdo
bude rozhodovat a svým rozhodnuti se opet stavi za nebo proti CA.
Ano za důvěryhodnost CA ruci stat, tim ze ji akredituje jako CA.

Zkorumpovatelne je vse, ale v pripade CA nejak nevim co bych jako drzitel
baliku penez mel od krtka v CA chtit, aby pro me udelal?

> Ani ne, v CR nikdy nebude zadna CA za kterou by defakto nerucil stat,

Za CA stat neruci. Proc by mel?

> je to snad logicke a fakt si nemyslim, ze lze cokoliv zkorumpovat v
> oblasti CA.

Coze? Vazne veris tomu, ze statni certifikacni autorita by nebyla
zkorumpovatelna? Kdyz to jde vsude jinde, rekni mi jeden jediny duvod,
proc by to neslo kolem CA?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem