[OT] Digitalni podpis pdf?

Galloth lordgalloth@gmail.com
Čtvrtek Listopad 20 10:09:28 CET 2008

Je rozdil mezi podpisem a certifikatem. Podepsat si to muzete sam a
podpis pak bude jaste dokazovat, ze podepsany dokument se nezmenil a
ze byl podepsan vlastnikem privatniho klice. Co uz ovsem nebude
dokazovat je, kdo je to ten vlkastnik privatniho klice. Bud se tedy
shodnete se vsemi zainteresovanymi stranami, ze jste to vy a oni tomu
budou verit, a nebo se musite obratit na certifikacni autoritu, ktera
overi kdo skutecne jste a pak to garantuje v tom certifikatu.

Tedy pro potreby firmy a jejich zakazniku klidne muze stacit
samostatny elektronicky podpis, protoze ten dokaze, ze fakturu si
nevystavil zakaznik sam. A pokud dojde k osobnimu kontaktu mezi
zakaznikem a firmou, tak pak si zakaznik sam muze overit, ze jedna
opravdu s Vami. Tim padem je certifikacni agentura v principu
zbytecna.

Pokud by se ale situace zmenila a vy jste zadny kontakt se zakaznikem
nemel, pak by nastal problem, protoze zakaznikovy by prisla sice
podepsana faktura, ale on by nevedel, komu ten podpis vlastne patri.
Vy by jste se totiz mohl podepisovat treba jako Vaclav Klaus,
prezident CR a on, protoze by s Vami nemel zadny jiny kontakt by vam
to musel verit. V tomto pripade je teprve potrebna certifikacni
agentura, ktere veri jak zakaznik tak vy a ktera overi, ze vsichni
jsou temi za ktere se vydavaji.

Honza