Vetrniky

hv-news hv-news@seznam.cz
Středa Listopad 19 04:36:56 CET 2008

Normy ČSN musí dodržovat i Váš dodavatel nevím
že by se normy zatím změnili. Je spíše nebezpečné přepětí
z důvodu třeba Vašeho ATX zdroje v PC kde je Grätzův
usměrňovač a napětí se na kondenzátoru je v rozmezích
292-354V pokud bude napětí podle norem. Pokud
budete přímo u trafostanice jako první odběratel může
se u impulsních zdrojů napětí přiblížit nebo překročit
maximální závěrné napětí na součástech impulzního měniče.
Na kondenzátoru 400V na diodách v Grätz kde se ještě
násobí dvěma 584-708V a pak nějaký mosfet nebo triak.
Pokud je zařízení starší tak se mezní hodnoty ještě sníží
od maximálních tabulkových hodnot. Naopak podpětí
impulsním zdrojům vůbec nevadí mněl jsem v ruce zdroj
který měl na štítku provozní rozsah ~=80-240V.
Místní uživatelé budou mít asi bohaté zkušenost z opravami
vypálených impulsních zdrojů kde nepomůže výměna pojistky :-).