Vetrniky
Pavel Hudecek
phudecek@tiscali.cz
Neděle Listopad 16 11:30:55 CET 2008
Tak tak, ani průtočné baterie, ani superlionky závislost na ropě jentak
neeliminují. Šejkové se rozhodně nemusí obávat:-)
Ale ty SafeLiOn by mě zajímaly. Při hledání jsem ovšem našel všechno možné,
jen ne takové zázračné baterie. Bezpečnost a lvi jsou evidentně často
spojované věci:-)
Kde o těch baterkách píšou?
PH
From: "k.novo" <k.novo@seznam.cz>
Tomu rikam optimismus, ono i kdyby se ropa prestala pouzivat jako palivo jde
o strategickou surovinu pro vyrobu kde ceho plasty pocinaje a hnojivy konce.
V neposledni rade cca 7% svetove produkce elektriny se dela z ropy, pokud
bychom pricetli plyn bylo by to znatelne vice.
Kdyz jsme ta hw konference tak u elektroniky napriklad pocitacu plati
zhruba, ze na vyrobu pocitace se spotrebuje desetinasobek hnotnosti ropy nez
vazi vysledny produkt, kolik je z toho spotreba na dopravu netusim, ale bude
to docela dost.
Mimojine letadla na baterie asi take nejsou moc realna.
>Jestli jsme dobře počítal tak na 1kWh to potřebuje 111 litrů
toho elektrolitu. To není zrovna etalon efektivnosti. Co třeba SafeLiOn
na bázi TiO2 do 60kg baterie se vejde 27kWh. Na těch 36MWh pro
leteckou základnu Columbus je to asi 70 tun baterek oproti 8000 tunám
elektrolitu.
Tyhle lionky jsou opravdu dobré po 15000 cyklech pořád 85% kapacity a
životnost min 12 let.
Jestli to výzkumníci ještě trochu vylepší tak se budou dávat i do
letadel, auta jsou jistá do 3-5let.
A Šejkové z opeku budou zase chovat velbloudy. Už mají strach tak jdou
ceny ropy dolů.
Další informace o konferenci Hw-list