Vetrniky

Jan Kral kral@fortech.cz
Pátek Listopad 14 20:16:09 CET 2008

Z rozhovoru s clovekem s CEPSu, ktery probehl dnes v radiozurnalu vyplynulo par mozna zajimavych veci:

pry po dohode s CEZem delali regulaci ve stylu, ze utlumili provoz levne elektrarny a nechali v provozu elektrarnu s provozem drazsim (v dobe cca 30min). Z toho bych videl, ze nejakou tepelnou odstavili a museli pustit plynovou, protoze potrebuji regulovat vykyvy v dodavce od vetrnych elektraren, kdyby meli jen prebytek vykonu, tak by stacilo jen odstavit nektere elektrarny.
Vetsinu toho vykonu pry transportovali do Rakouska, kde si tim precerpavali vodu v precerpavacich elektrarnach.
Jako reseni ten clovek zminoval, ze bude potreba postavit vyssi sloupy s dratama, ze kdyz jimi zenou tak vysoky vykon, tak se ohrivaji a pak je vetsi pruhyb, tak to musej zvednout, zrejme aby se jim draty nesouraly nekde po zemi.

S pozdravem JK